Кабінети початкових класів


№2

Передумовою успішного навчання є умови в яких перебувають учні під час уроків. Ці умови мають бути сучасні, комфортні,зручні. Вважаю, що класна кімната має допомагати дітям досягти навчальної мети, сприяти естетичному вихованню, підвищувати мотивацію до навчання.

Класна кімната знаходиться на І поверсі. Кольорове оздоблення приміщення — стіни – шпалери у світло-зеленій кольоровій гамі, підлога – дерево коричневого кольору, стеля – біла. В кінці кабінету розташована меблева стінка, в якій зберігаються матеріали до уроків: роздатковий і лічильний матеріали, методична та художня література, словники, таблиці.

Бічна стінка має інформаційну функцію. На ній розміщено Класний куточок, який має :

  • місце для державної символіки;
  • все необхідне, щоб розказати про життя класу;
  • куточок здоров’я;
  • куточок для батьків;
  • куточок безпеки.

У навчальній зоні розміщуються парти, учительський стіл, сучасна дошка з магнітною основою, з нанесеною графічною сіткою для проведення уроків каліграфічного письма

Ігрову зону укомплектовано килимком, м’якими іграшками, настільними іграми, конструкторами. Для рухливих ігор є м’ячики, кеглі.

Кабінет забезпечений деякими засобами ТЗН.

Навчально-методичне забезпечення кабінету:

  1. Стаціонарні демонстраційні таблиці «Одиниці вимірювання» , «Український алфавіт», «З’єднання букв».

2.Довідники для   проведення уроків математики.(2-4 класи)

3.Дидактичний матеріал до уроків навчання грамоти. (Добукварний період).

4.Роздатковий матеріал до уроків математики, мови, читання. (Робота у групах, парах).

5.Демонстраційний матеріал до уроків природознавства.

6. Роздатковий матеріал до проведення геометричних ігор.

7. Демонстраційний матеріал до уроків образотворчого мистецтва та уроків трудового навчання.(Демонстраційні зразки).

Відповідальна за кабінет: Т. О. Манжесова.

№ 3

Кабінет початкових класів – це спеціально обладнане приміщення, яке забезпечує наукову організацію праці учнів і вчителя, що сприяє ефективності проведень занять. Це те інформаційно-предметне середовище, в якому переважно відбувається освіта і виховання. Одна з важливих проблем, яку я вирішую – як обладнати кабінет, щоб він був сучасний, красивим, наочним, щоб максимально допомагав в роботі, був естетично привабливим,  добре пристосованим для проведення занять та відповідав санітарно-гігієнічним вимогам. Для оформлення кабінету  створено навчально-методичні  експозиції:

  • державна символіка;
  • класний куточок, де записано права і обов’язки школярів, правила поведінки учнів, органи самоврядування, відображено життя колективу класу.
  • куточок природи;

На відкритих поличках шаф демонструються прилади, нова художня література, зразки виробів народної творчості, виставка кращих робіт учнів, матеріали до теми наступних уроків, орієнтовні завдання тематичного оцінювання, додаткова інформація відповідно до навчальної програми, результати проектної діяльності  учнів. У кабінеті розміщується класна дошка  на  п’ять робочих площ. На окремих робочих площах може бути розташовано набірне полотно для демонстрації розрізних карток зі словами, літерами, цифрами, лічильним матеріалом тощо,  нанесено графічну сітку для проведення уроків каліграфії.  Робочі площини мають магнітну основу з кріпленням для демонстрації навчально-наочних посібників (таблиць, карт, моделей-аплікацій тощо). Робочі площі на звороті дошки  покриті білим кольором для нанесення написів за допомогою спеціальних фломастерів та використання  їх для перегляду презентацій та відеоматеріалів. Кабінет  забезпечений за рахунок батьків аптечкою з набором медикаментів для надання першої медичної допомоги,  аудіопрогравачем з підсилювачем звуку, демонстраційним математичним приладдям (циркуль,  метрова лінійка, косинець, транспортир). Для створення гарного емоційного  фону  у класі вирощуємо багато кімнатних рослин, на партах намальовані ромашки, над дошкою розміщена веселка та мудрі вислови про навчання і відношення до рідної школи. Основна навчально-методична документація у кабінеті

  1. Програма з предмета.
  2. Календарний план.
  3. Поурочні плани.
  4. Дидактичний матеріал.
  5. Матеріали для організації контролю знань.
  6. Тексти варіантів контрольних робіт, тренувальних прикладів і завдань.
  7. Тести, перфокарти.
  8. Матеріали перспективного педагогічного досвіду.
  9. Методичні розробки .
  10. Норми оцінювання знань учнів.

Відповідальна за кабінет : Т. В. Олійник. 

№ 4

Для учнів початкової школи навчальний кабінет – це більш, ніж приміщення, це простір для розвитку, спілкування, постановки мети та її досягнення. Тому класна кімната повинна бути, перш за все, по-родинному затишною.

Для досягнення успішних результатів у навчанні та розвитку молодших школярів в кабінеті накопичена ґрунтовна матеріальна та методична бази:

  1. Стаціонарні демонстраційні таблиці «Міри часу», «Міри маси», «Міри довжини», «Головні члени речення», «Будова слова», «Відмінки», «Назви компонентів дій», «Пишемо літери», «З’єднання літер».
  2. Роздатковий ілюстративний матеріал до уроків природознавства за  темами: «Рослини», «Тварини».
  3. Довідник-помічник до уроків української мови в 4 класі.
  4. Дидактичний матеріал до уроків навчання грамоти.
  5. Дидактичний матеріал «Розвиток комунікативних навичок», «Читання і розвиток мовлення».
  6. Роздатковий матеріал до уроків математики, мови і читання в 2 – 4 класах.
  7. Роздатковий матеріал для проведення уроків з майбутніми першокласниками «Ми прийшли до школи».
  8. Класний куточок «Веселка»
  9. Куточок «Живи, книго!»
  10. Демонстраційні картки до уроків трудового навчання. 

 Відповідальна за кабінет: Т. Є. Лук’янчук.

№ 5

  Кабінет має гарну науково-методичну базу: І. Стаціонарні таблиці: 1)куточок природи; 2) класний куточок; 3) права та обов’язки дитини; 4) таблиця множення; 5) український алфавіт; 6) вироблення каліграфічних навичок; 7)карта України; 8) символи України; 9) народні обереги; 10) “Живи, Книго!”; 11) правила дорожнього руху для школярів. ІІ. Роздатковий матеріал: набір букв і цифр для першокласників; з української мови та математики для 2-3 класів. ІІІ. Демонстраційні матеріали з різних предметів у початковій школі. ІV. Бібліотечка для учнів та вчителя: книги для позакласного читання; методичні посібники; фахова періодика. На уроках часто використовується портативний аудіопристрій. Завдяки досвіду вчителя та підтримки батьків у класній кімнаті створена сприятлива творча атмосфера. Відповідальна за кабінет: М.О. Гнатюк

№ 6

У кабінеті розміщена класна дошка на п’ять робочих площ. Є набірне полотно для демонстрації розрізних карток зі словами, літерами, цифрами, лічильним матеріалом. До постійних експозицій кабінету належить: державна символіка, правила пожежної безпеки, класний куточок. До експозицій змінного характеру належить: виставка кращих навчальних та творчих робіт учнів, додаткова інформація відповідно до навчальної програми. У кабінеті створюється тематична картотека дидактичних та навчально-методичних матеріалів, навчально-наочних посібників, обладнання, розподілених за темами та розділами навчальних програм. Кабінет забезпечений фаховими журналами, методичною літературою, художньою літературою для позакласного читання.

Відповідальна за кабінет: О.А. Талько 

№ 7

Навчально-методичне забезпечення кабінету  складається з навчальних програм, підручників, навчальних та методичних посібників, передбачених типовими переліками навчально-наочних посібників та обладнання загального призначення, зразків навчально-наочних посібників, навчального обладнання. У кабінеті створюється тематична картотека дидактичних та навчально-методичних матеріалів, навчально-наочних посібників, навчального обладнання, розподілених за темами та розділами навчальних програм. Додатково кабінет також оснащений:

  • підручниками та навчальними посібниками для кожного учня;
  • фаховими журналами;
  • бібліотечкою суспільно-політичної, науково-популярної, довідково-інформаційної і методичної літератури;
  • бібліотечкою художньої літератури;
  • демонстраційними картками для письмових та друкованих букв;
  • геометричним та лічильним матеріалами;
  • тестовими завданнями з української мови, математики та природознавства;
  • таблицями з навчання грамоти, математики
  • інструментами і матеріалами для відновлення і виготовлення саморобних засобів навчання.До постійних експозицій кабінету належать:
    • державна символіка;
    • правила пожежної безпеки та дорожнього руху;

    До експозицій змінного характеру належать:

    • виставка робіт учнів;
    • матеріали до теми наступних уроків, орієнтовні завдання тематичного оцінювання;
    • додаткова інформація відповідно до навчальної програми;
    • результати учнівських конкурсів, турнірів тощо.

    Матеріали експозицій оновлюються при переході до вивчення нової теми.

    Кабінет  забезпечений настінним  термометром, годинником та глобусом.

 

№ 8 

Кабінет обладнаний з урахуванням вимог навчально-виховного процесу; простий в оформленні; зручний для співпраці вчителя з учнями; естетично привабливий; відповідає санітарно-гігієнічним вимогам. Задня стіна класу має інформаційну функцію: тут розміщений класний куточок, куточок читача, природи та безпеки життєдіяльності. На бічній стіні кімнати розташовані навчально-методичні матеріали, довідкова література, виставка посуду петриківського розпису. Над дошкою знаходиться демонстраційний навчально-наочний матеріал. На окремій робочій площі дошки розташоване набірне полотно для розміщення карток зі словами, цифрами, буквами, лічильним матеріалом. Пересувна дошка – місце для виставкових матеріалів: дитячих малюнків та поробок.

Відповідальна за кабінет: Н.В. Пустовідко.

№ 9

Відповідальна за кабінет: Л.О. Друзь.